Internationella lärarbloggen

Att lära känna muslimer

Foto: Kiladalens församling Bibeltexter från Taizé Dessa korta bibeltexter blir lästa dag efter dag i bönerna i Taizé i Frankrike. Bibelhänvisningen gäller en lite längre text. Matt ons, 2 September Jag vill förkunna Herrens kärlek, prisa honom för allt han har gjort för sitt folk i sin barmhärtighet och stora kärlek. Jes tor, 3 September Paulus skriver: Så långt jag ännu lever här i världen, lever jag i tron på Guds son, som har älskat mig och offrat sig för mig. Gal fre, 4 September Paulus skriver: Genom dopet har vi alltså dött och blivit begravda med honom för att också vi skall leva i ett nytt liv, så som Kristus uppväcktes från de döda genom Faderns härlighet. Rom lör, 5 September Så säger Herren till sitt folk: Lyft upp blicken och se den glädje som kommer till dig från Gud. Matt mån, 7 September Kom till Kristus, den levande stenen, ratad av människor men utvald av Gud och ärad av honom.

Följ LiU-nytt

Plugget är viktig och den ger ett framtid! Samtliga elever tycker att det är bra och viktigt att gå i skolan. Det är viktigt förut att kunna få en bra futurum, för att få kunskaper och kunna skaffa jobb. Jonathan tycker att det också ger en allmänbildning. Sima tänker att utbildningen gör att man kan förstå hur världen fungerar. För Fatou är kunskaper viktiga för att ej bli lurad, t. På frågan vad som skulle hända om de ej fick gå i skolan tänker Fatou att en konsekvens skulle vara att man inte skulle leva bra, att man som tjej skulle vara avhängig av en man. Flera tänker att de inte skulle kunna läsa samt skriva eller få bra jobb. Sima skulle börja med musik men tänker också att det ger negativa konsekvenser som t.

Internationell vänförening jubilerar: LiU - Nyheter: LiU-nytt: Linköpings universitet

Ett kristen oas för Göteborg och världen Tro och värdegrund för Smyrnaförsamlingen inom Göteborg Inledning Smyrnaförsamlingen i Göteborg är en kristen församling som tillhör Pingströrelsen i Sverige. Vårt uppdrag är att vara medvandrare och vägvisare till en liv med Jesus. Församlingen är ett del av den världsvida kristenheten samt verkar för att möta människor inom olika sammanhang, både lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Här följer en fåordig sammanställning av vad vi lär samt undervisar i vår församling. Den är både ett uttryck för vilka vi är och vilka vi strävar postumt att vara. Gud Gud är ett och möter oss i tre personer: Fadern som är skaparen, Sonen, Jesus som är frälsaren och den helige Anden som är hjälparen.

HUR MAN TAR KONTAKT MED SIN CRUSH SOM MAN INTE KÄNNER

Tro och värdegrund - Smyrna

LiU - Nyheter Internationell vänförening jubilerar Förut 30 år sedan startades en vänförening för att främja kontakten mellan svenskar och internationella studenter och forskare. Inom dagarna firas årsjubiléum. Association for International Visitors AIV arbetar både för att internationella studenter och forskare ska kunna komma i kontakt med svenskar samt med att arrangera kulturella aktiviteter förut dem, alltifrån Luciafirande till företagsbesök samt utflykter till Omberg. Föreningen har idag ett hundratal svenska familjer och enskilda personer i främst Linköping och Norrköping som i vardagen då och emedan öppnar sina hem för en världsomfattande student eller forskare. Men vi behöver alltid fler personer som kan intressera sig, säger Helena Iacobaeus, internationell samordnare på LiU och aktiv som värdperson. Tyskland är det mest representerade landsbygd och en del av värdarna tar tillfället i akt att få exercera sig eller sina barn i något speciellt språk.

Bibeltexter från Taizé - Kiladalens församling

Acceptera, vad händer i vårt samhälle? Hurdan behandlar vi den äldre generationen? Hane talar om att det skall befinna bra att leva i vårt mark. Men gäller detta bara den släktled som nu är i aktiv ålder? Skall det inte gälla också förut alla åldrar? Vad är det såsom händer? Det verkar inte alltid odla. Jag tycker att det håller gällande att ske en förändring i samhällsklimatet som inte känns bra. Jag skulle nästan vilja säga att cynismen, känslokylan breder ut sig.

LEAVE A COMMENT

Please enter your comment!
Please enter your name here